piątek, 26 października 2012

Interim management cz.2

We współczesnych firmach coraz większą rolę odgrywa tzw. Interim Management. Jest to usługa polegająca na tymczasowym zarządzaniu spółką bądź przedsiębiorstwem. W tym celu firma zatrudnia doświadczonego menadżera, który ma na celu zrealizować wyznaczone cele. Z punktu widzenia firmy jest to bardzo korzystna alternatywna. Po pierwsze firma zaoszczędza na zatrudnieniu na stałe nowych pracowników. Po drugie sprawdza się optymalnie w sytuacjach gdy ma miejsce:

-wprowadzanie nowych produktów
-przejęcie bądź akwizycja firmy
-urlop macierzyński
-wdrażanie nowego systemu IT,Project Management
-relokacja fabryki

To tylko przykładowy szereg zastosowań Interim Management. Korzyści płynących z zastosowania tej usługi jest znaczenie więcej. Elastyczność czasu współpracy. Tymczasowy menadżer przekazuje firmie swoją wiedzę i unikalne doświadczenia. Brak stosunku pracy oszczędza problemy natury finansowo-socjalnej. No dobrze spyta ktoś, ale po co firmie zewnętrzny specjalista skoro ma swoich ludzi odpowiedzialnych za zarządzanie. Otóż jest to pierwsza bariera psychologiczna przy podpisaniu umowy na współprace Interim Management. Czym większą świadomość optymalizacji działań przedsiębiorstw mają jej włodarze tym częściej sięgają po tą usługę. Wynika to z prostego mechanizmu – częstokroć osoba z zewnątrz o odpowiednich kompetencjach, potrafi na chłodno przeprowadzić analizę strategiczną czy też pomóc wdrożyć opracowany plan działania. Rezultatem działania Interim Management jest zwiększenie rentowności przedsiębiorstw poprzez zewnętrzne know-how oraz usługi wysokiej klasy specjalistów. Odbywa się swoisty transfer wiedzy eksperckiej w formie praktycznych rozwiązań procesowych, organizacyjnych,praktyk,optymalizacji działań. Pozwala też ograniczyć koszty i zwiększyć koszty efektywność firmy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz