środa, 31 października 2012

OPTYMALIZACJA ZAKUPÓW

Obecnie w wielu branżach rynek ustabilizował się jeżeli chodzi o poziom cen sprzedaży oraz udział w rynku. Jednak obszar zakupów w rozumieniu bezpośrednim (towary, materiały, produkty) i pośrednim (paliwa, energia, art. biurowe, telefony, środki transportu, itd.), zwykle zostaje poza obrębem najważniejszych priorytetów, co sprawia, że działy zakupowe koncentrują się bardziej na funkcji zaopatrzeniowej zapominając o konsekwentnej redukcji kosztów. W optymalizacji zakupów kluczowe znaczenie ma utrwalanie właściwych procesów zakupowych co w późniejszym okresie owocuje trwałym wprowadzeniem oszczędności w firmie. Poziom uzyskanych oszczędności zależy od pomysłowości doświadczonego zespołu konsultantów. To oczywiście jest tylko połową sukcesu. Często zdarza się, że firmy powracają do stanu pierwotnego po zakończeniu usług firmy outsourcingowej. Jest to zjawisko normalne, dlatego należy przeszkolić jednostkę zakupową, która będzie w stanie utrzymać poziom świadczonych usług

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz