Payroll to stosunkowo świeże zjawisko w polskim biznesie. Czym w
istocie jest? W najprostszym rozumieniu jest to zarządzanie teczkami
pracowniczymi, płacami oraz prowadzenie całej dokumentacji. Jego
znaczenie wzrosło w momencie, gdy firmy zaczęły mieć zapotrzebowanie na
usługi outsourcingowe. W ramach payroll wyróżnia się payroll audyt.
Polega to na sporządzaniu audytów finansowych przez zewnętrzny podmiot.
Zlecenie badania może wynikać z różnych czynników jednym z nich jest
np. ustalanie odpowiednich kwot premii w przypadku inspekcji firm
ubezpieczeniowych. Taki regularny audyt jest ustanawiany w celu
sprawdzenia by firma miała dokładne zapisy i dobrze wdrożone aż do
momentu identyfikacji problemów zanim takowe się pojawią na kontroli
zewnętrznej. W payroll audyt
sprawdza się całą dokumentacje związaną z ewidencją płac, na ile jest
ona poprawna i szuka przesłanek w takich kwestiach jak niepełna lista
wynagrodzeń, potrąceń, które nie pasują do składek etc. Audyt wykazuje
też członków odpowiedzialnych za procedury obsługi płac. Do wykonania
audytu wewnętrznego firmy mogą korzystać z własnych pracowników jednak
ludzie z zewnątrz gwarnatują większą uczciwość. Poprostu nie ma tu
konfliktów interesów, które mógłby wypaczyć wynik audytu. W ramach
dokumentacji wchodzącej w skład audytu znajdują się też: umowa o pracę,
zaświadczenia o szkoleniach BHP, zwolnienia lekarskie, a także ustalanie
urlopów. W payroll audyt sporządza się również deklaracje ZUS-u,
podatkowe, oblicza PITY,wystawia dokumenty RP7 oraz oblicza kwoty
emerytalne.
Wyszczególnienie zakresu Payroll Audyt:
Sporządzanie listy plac:
naliczanie premii;
naliczanie wynagrodzeń za czas choroby i zasiłków chorobowych;
naliczanie zasiłków rodzinnych, wychowawczych, pielęgnacyjnych;
naliczanie świadczeń urlopowych;
rozliczanie urlopów bezpłatnych;
naliczanie należnych składek ubezpieczeniowych ZUS;
naliczanie należnych podatków.
Prowadzenie teczek osobowych:
prowadzenie dokumentacji związanej z rozpoczęciem i ustaniem stosunku pracy;
administrowanie dokumentacją pracowniczą;
ewidencjonowanie badan lekarskich;
ewidencjonowanie szkoleń BHP;
ewidencjonowanie urlopów;
wystawianie zaświadczeń na potrzeby pracowników.
Wyszczególnienie zakresu Payroll Audyt:
Sporządzanie listy plac:
naliczanie premii;
naliczanie wynagrodzeń za czas choroby i zasiłków chorobowych;
naliczanie zasiłków rodzinnych, wychowawczych, pielęgnacyjnych;
naliczanie świadczeń urlopowych;
rozliczanie urlopów bezpłatnych;
naliczanie należnych składek ubezpieczeniowych ZUS;
naliczanie należnych podatków.
Prowadzenie teczek osobowych:
prowadzenie dokumentacji związanej z rozpoczęciem i ustaniem stosunku pracy;
administrowanie dokumentacją pracowniczą;
ewidencjonowanie badan lekarskich;
ewidencjonowanie szkoleń BHP;
ewidencjonowanie urlopów;
wystawianie zaświadczeń na potrzeby pracowników.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz