piątek, 5 kwietnia 2013

Assessment Center

"Dziękuję za nadesłaną aplikację. Chciałam zaprosić Pana/Panią na spotkanie rekrutacyjne, które będzie miało postać Assessment Center..."- w ten sposób pracodawcy coraz częściej zwracają się do osób zainteresowanym stanowiskiem w danej firmie. Taki sposób przeprowadzania rozmów znacznie odbiega od standardowych, które znamy z naszych doświadczeń, ale ma to na celu zwiększenie obiektywności i wiarygodności wniosków. Podczas Assessment Center możliwa jest obserwacja konkretnych zachowań, jakie przejawiają kandydaci, dlatego zaprasza się ich do różnego rodzaju zadań, które powinny być zbliżone do sytuacji, jakie mogą mieć miejsce w pracy na danym stanowisku lub też mają charakter neutralny, lecz nadal badają kompetencje wymagane w pracy na rekrutowanym stanowisku. Podczas sesji dana kompetencja badana jest kilkoma różnymi metodami i przez minimum dwa różne zadania. W czasie trwania każdego zadania każdy kandydat jest obserwowany przez minimum jednego Asesora(obserwatora). Jeżeli uczestniczymy w czterech zadaniach, wtedy opinie o nas zbierają cztery osoby. Aby zminimalizować subiektywność oceny wnioski są dyskutowane między obserwatorami. Praktycznie nigdy nie zdarza się tak, że jesteśmy sami podczas takiej rozmowy. Zazwyczaj podczas spotkania jest 6-8 osób. Do sesji warto na pewno przygotować się próbując zapanować nad stresem, który z pewnością temu wydarzeniu towarzyszy. Pamiętajmy więc, że Assessment Center to taka rozszerzona rozmowa kwalifikacyjna i nie bójmy się jej, bo zdenerwowanie będzie tu naszym wrogiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz